Тест "Виявлення домінуючого мотиву навчання" Інструментарій

Тест "Виявлення домінуючого мотиву навчання" 20.03.2023

Вік досліджуваного: з 12 років.

  • Процедура дослідження

Досліджуваним пропонується самостійно виконати завдання за вибором, які різняться за:
• складністю та характером діяльності (творче або репродуктивне);
• практичною або теоретичною спрямованістю пізнавальної діяльності;
• характером виконання завдання (індивідуальне або групове).

Одночасно кожен досліджуваний отримує аркуш, в якому позначає позицію щодо причини вибору того або іншого завдання.
Тестовий матеріал
1. Бажання себе випробувати.
2. Краще дізнатися про свої знання з даного предмета.
3. Інтерес до предмета.
4. Бажання якомога більше дізнатися з даної галузі науки.
5. Корисно, знадобиться в майбутній роботі.
6. Цей предмет і знання з нього необхідні для подальшої освіти.
7. Упевненість в успіху з даного предмета.
8. Легко навчатися.
9. Бажання подолати труднощі.
10. Цікаво спілкуватися з товаришами на уроках з даного предмета.
11. Бажання мати авторитет серед товаришів, оскільки цей предмет престижний у даному колективі.
12. Подобається вчитель.
13. Бажання бути знавцем та освіченою людиною, цікавою для друзів.
14. Бажання бути готовим до самостійного життя.
15. Бажання бути духовно багатим, культурним і корисним для суспільства.
16. Щоб не лаяли батьки, вчителі. Це неприємно.

  • Обробка та аналіз результатів
    Всі названі мотиви навчання (показники) розподіляються за вісьмома основними напрямками, що дозволяє судити про значимість для учня завдань, які він обирає.
Показники Інтерпретація Група за мотивацією
5, 14, 15 Самовизначення I
3, 4 Пізнавальні II
5, 6 Вузькопрактичні II
1, 2, 9 Саморозвиток I
12 Спілкування з учителем III
10 Спілкування з однолітками III
13 Самоствердження I
8, 16 Запобігання наприємностей III
  • Аналіз вибраних мотивів дозволить розподілити учнів на три групи.

• I група - включає учнів, які сприймають навчання з позиції справжньої необхідності.
• II група - включає учнів, для яких спонукальна сила сьогодення і майбутнього однакова.
• III група - включає учнів, які сприймають навчання в школі як "тимчасове" життя, що має для них обмежену та вимушену цінність.