_(1).png)
Тест "Виявлення домінуючого мотиву навчання" 20.03.2023
Вік досліджуваного: з 12 років.
- Процедура дослідження
Досліджуваним пропонується самостійно виконати завдання за вибором, які різняться за:
• складністю та характером діяльності (творче або репродуктивне);
• практичною або теоретичною спрямованістю пізнавальної діяльності;
• характером виконання завдання (індивідуальне або групове).
Одночасно кожен досліджуваний отримує аркуш, в якому позначає позицію щодо причини вибору того або іншого завдання.
Тестовий матеріал
1. Бажання себе випробувати.
2. Краще дізнатися про свої знання з даного предмета.
3. Інтерес до предмета.
4. Бажання якомога більше дізнатися з даної галузі науки.
5. Корисно, знадобиться в майбутній роботі.
6. Цей предмет і знання з нього необхідні для подальшої освіти.
7. Упевненість в успіху з даного предмета.
8. Легко навчатися.
9. Бажання подолати труднощі.
10. Цікаво спілкуватися з товаришами на уроках з даного предмета.
11. Бажання мати авторитет серед товаришів, оскільки цей предмет престижний у даному колективі.
12. Подобається вчитель.
13. Бажання бути знавцем та освіченою людиною, цікавою для друзів.
14. Бажання бути готовим до самостійного життя.
15. Бажання бути духовно багатим, культурним і корисним для суспільства.
16. Щоб не лаяли батьки, вчителі. Це неприємно.
- Обробка та аналіз результатів
Всі названі мотиви навчання (показники) розподіляються за вісьмома основними напрямками, що дозволяє судити про значимість для учня завдань, які він обирає.
Показники | Інтерпретація | Група за мотивацією |
---|---|---|
5, 14, 15 | Самовизначення | I |
3, 4 | Пізнавальні | II |
5, 6 | Вузькопрактичні | II |
1, 2, 9 | Саморозвиток | I |
12 | Спілкування з учителем | III |
10 | Спілкування з однолітками | III |
13 | Самоствердження | I |
8, 16 | Запобігання наприємностей | III |
- Аналіз вибраних мотивів дозволить розподілити учнів на три групи.
• I група - включає учнів, які сприймають навчання з позиції справжньої необхідності.
• II група - включає учнів, для яких спонукальна сила сьогодення і майбутнього однакова.
• III група - включає учнів, які сприймають навчання в школі як "тимчасове" життя, що має для них обмежену та вимушену цінність.